je_suis_la_vie: (C'est La Vie)
Vita Lee ([personal profile] je_suis_la_vie) wrote2010-09-01 06:01 pm

(no subject)

Знайшов цікаві мені тексти; настільки цікаві, що захотів їх перепостити.

1.
Культ Наталі Яковенко – доволі бридке явище сучасної української дійсності.
Передовсім тому, що жодна її книга не була ніким, як слід, рецензована. Не з’явилося не те що критики, але й просто розлогої фахової рецензії. Все приймалося на «ура», але не науковцями, а представниками другої найдавнішої професії – журналістами.
Незважаючи на хвалебні оди, всі книги професорки містять серйозні розходження з істиною та грубі ляпи. Один з них – народна етимологія. У деяких її книгах прикладів останньої можна нарахувати близько десятка, причому це не просто щось супровідне, а ключові моменти, на яких вона вибудовує цілі підрозділи. Часом просто жахаєшся. Таке враження, що вона просто ніколи не чула про етимологічні й історичні словники. Із сучасними мовознавчими працями абсолютно незнайома. А втім, навіщо їй із ними знайомитися? Вчених звань та постійного упирання на свою філологічну освіту цілком досить, щоб змусити читача не сумніватися. [...] ВУРДАЛАЧКА НАТАЛЯ ЯКОВЕНКО

2.
В украинской исторической науке давно уже нету споров по существу. Спорить некому. Нет серьёзных историков. Нет исторических школ, способных взять на себя ответственность за видение отечественного прошлого. Стены отделов и кафедр сотрясает в основном, грызня за степени, должности и оклады, не оставляющая времени для исторических прений.
Между тем, повод остановиться и призадуматься есть. Это деятельность заведующей кафедрой Национального университета «Киево-Могилянская академия» Натальи Яковенко. Бывший переводчик Центрального государственного исторического архива, ставшая в смутные времена доктором исторических наук, открыто выступила против воспитания национальной гордости украинцев, их национального самосознания и патриотизма. Оперируя либеральной исторической дидактикой, она предлагает видеть в описаниях борьбы украинцев за лучшую судьбу и независимость только чрезмерную милитаризированность, похвалу насилию, политическую заангажированность, этнические фобии, героизацию низменных человеческих инстинктов и действий, только и всего. Несмотря на то, что у Украины не было своих колоний, а наши предки вели не захватнические войны против Московии, Польши, Турции, а оборонительные, за сохранение себя как отдельного этноса и своей государственности. Государство, по её мнению, не является ценностью, а доказывать преемственность государственнической традиции и вовсе вредно. Поэтому история украинского козачества ученой даме вообще поперек горла. [...] ГИЛЬЙОТИНА ДЛЯ КЛИО

[identity profile] jesfor.livejournal.com 2010-09-01 03:11 pm (UTC)(link)
оце шикарно...

взагалі, наші журналісти - це обмежені особи. Обирають собі вузьке коло для вшанування та по черзі беруть в них інтерв'ю.

Таким чином іншим цікавим особистостям лишається тільки заздріти. Але якщо ти потрапиш до цього кола, томатимеш хіба що не щотижневі інтерв'ю

[identity profile] je-suis-la-vie.livejournal.com 2010-09-01 03:19 pm (UTC)(link)
Мав щастя спостерігати навчальний процес на журфаці в Харківському Універі.
Це сміх. Вони там якусь фото-камеру півроку вивчали, ще таку стару на тринозі, як ото у фотостудіях... Ну ти зрозумів які звідти журнашлюшки можуть вийти... :-/

[identity profile] kostyantyn1979.livejournal.com 2010-11-26 10:12 am (UTC)(link)
Просто так вони нікого не облюбовують. Замовлення.

[identity profile] toprunner.livejournal.com 2010-09-01 03:37 pm (UTC)(link)
"Незважаючи на хвалебні оди, всі книги професорки містять серйозні розходження з істиною та грубі ляпи. Один з них – народна етимологія. У деяких її книгах прикладів останньої можна нарахувати близько десятка, причому це не просто щось супровідне, а ключові моменти, на яких вона вибудовує цілі підрозділи."

Завважте, в статтях є звинувачення, але бракує фактів і прикладів.

[identity profile] je-suis-la-vie.livejournal.com 2010-09-01 04:01 pm (UTC)(link)
Ці статті хвалебні оди також не цитують.

[identity profile] akahellsmith.livejournal.com 2010-09-01 07:20 pm (UTC)(link)
Your point being?
У вас претензії до рівня журналістики в Україні чи до історика? Якщо перше, це якийсь фейловий приклад, якщо друге - то це, вибачте, навіть не відмазка.

[identity profile] tymofiy.livejournal.com 2010-09-01 04:59 pm (UTC)(link)
Забагато ненависті, малувато аргументів. Раджу почитати і думки самої Яковенко, за які Костянтин так на неї визвірився. http://polit.ua/lectures/2010/03/17/yakovenko.html

А наїзди типу
насправді є вишуканими компліментами, але автор цього не розуміє.

[identity profile] je-suis-la-vie.livejournal.com 2010-09-01 05:28 pm (UTC)(link)
Дякую за посилання, вивчаю.

[identity profile] je-suis-la-vie.livejournal.com 2010-09-01 05:53 pm (UTC)(link)
>Навпаки, показано, що УРСР була співучасником її функціонування як у позитивних (освіта, індустріалізація тощо), так і в злочинних проявах – масових репресіях, колективізації, Голодоморі.

Це круто! :)))))))
Тобто я живу у своїй хаті з сім'єю. Приходять сусіди п'яним натовпом з вилами, зав'язується запекла бійка, я втрачаю половину своєї сім'ї, потім ці сусіди, проходять далі через мій двір, пиздять моїх сусідів з іншого боку, а їхні двори (які колись були і моїми) приєднують до моїх дворів. Я при цьому лежу поки що десь у себе коло хати побитим.
Потім проходять роки і я - хоп! співучасник загибелі моєї рідні.
Круто Яковенко зарулила! Ага?! :)))

Процитую ще раз Василя Шкляра:
- Ви не боїтеся, що такі різкі оцінки можна пов'язати з розпалюванням міжнаціональної ворожнечі?

- Я дуже скептично ставлюся до поняття "розпалювання міжнаціональної ворожнечі". Війна була не між гомункулами, не між інопланетянами. Війна була між націями.

Я не винен, що 99% документів про розстріли і насилля над моїм народом підписані жидівськими прізвищами.

Та й те сказати: хіба ви не бачите, скільки в російських фільмах, книжках нас називають хохлами і показують зрадниками, дебілами тощо. Але ж це не спричинило жодного міжнаціонального конфлікту? Ні. От і тут все буде гаразд
(http://life.pravda.com.ua/interview/4b3239b5b355e/)

(no subject)

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2010-09-01 18:12 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] kerbasi.livejournal.com - 2010-09-01 20:35 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] tymofiy.livejournal.com - 2010-09-01 18:29 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] tymofiy.livejournal.com - 2010-09-01 18:50 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] tymofiy.livejournal.com - 2010-09-01 19:20 (UTC) - Expand

[identity profile] kostyantyn1979.livejournal.com 2010-11-25 01:56 pm (UTC)(link)
Усі виплодки Києво-Могилянки, які боготворять свою лезбійську кумиршу, так кажуть

[identity profile] kostyantyn1979.livejournal.com 2010-11-25 02:33 pm (UTC)(link)
Цікаво, чому ж тоді у безсторонніх і зовсім "беземоційних" (на їх власну думку)до тих, хто насмілюється казати правду про леді Я, стільки агресії і нецензурщини?

[identity profile] terrykoo.livejournal.com 2010-09-01 06:19 pm (UTC)(link)
Гм... Я далеко не є прихильником Наталі Яковенко, іякщо десь існує її "культ", то цей культ навряд чи заслужений. Принаймні за своєю спеціалізацією, по Гетьманщині на зламі 17-18 ст., я читав кілька її статей і в них було багатенько фактичних помилок і дивних висновків. Але ці два уривки за тоном і змістовністю критики більше нагадують озлоблені памфлети. Їх автор, ІМХО, не так розвіює культ Яковенко, як підриває довіру до себе як до компетентної і неупередженої ососби.

[identity profile] je-suis-la-vie.livejournal.com 2010-09-01 06:47 pm (UTC)(link)
Так, емоційно. :) Але подивись комент вище щодо "беземоційності".

[identity profile] kostyantyn1979.livejournal.com 2010-11-25 02:01 pm (UTC)(link)
А можна детальніше про фактичні помилки й дивні висновки?

[identity profile] akahellsmith.livejournal.com 2010-09-01 07:16 pm (UTC)(link)
>> Знайшов цікаві мені тексти; настільки цікаві, що захотів їх перепостити.

Дуже хотілося написати стандартне "Фубля, проблювався =/", але якась взаємоповага має бути

[identity profile] je-suis-la-vie.livejournal.com 2010-09-01 07:21 pm (UTC)(link)
Ну якщо ти добре обізнаний з праціями Яковенко, що ж давай свої думки в студію. :)

[identity profile] alex-dignus.livejournal.com 2010-09-01 11:05 pm (UTC)(link)
про Яковенко - хуйня якась нєсусвєтна. да і взагалі я не можу всерйоз сприймати текст автора, який приводить аргументи типу "расової неповноцінності" тіє чи іншої людини :/ а, ну, і не те, щоб системного дослідження - навіть жодного рутящого прикладу її "розумової неповноцінності" не було приведено - лише істричний вопль. цікавий текст, кажеш?.. :)

[identity profile] je-suis-la-vie.livejournal.com 2010-09-02 10:47 am (UTC)(link)
Так, емоційно.
Але визнаю, обговорення тут ще цікавіше. :))))

[identity profile] kostyantyn1979.livejournal.com 2010-11-25 01:54 pm (UTC)(link)
Яка ава, такий і комент. Ідіть рохкати на презентацію оповідань про педерастів від "Критики"

(no subject)

[identity profile] alex-dignus.livejournal.com - 2010-11-25 14:47 (UTC) - Expand

[identity profile] dziga-ya.livejournal.com 2010-09-02 07:53 am (UTC)(link)
Наталя Яковенко одна з небагатьох істориків, які розглядають історію України не як щось осібне і з найвищою метою - державністю і незалежністю, а як історію спільноти на певній території, які жили і діяли не окремо від світу а в світі. Звісно, такий підхід не всім подобається, бо виросли ми всі або на радянській ідеології, з вірою, що у історії одна ціль - це світле майбутнє з перемогою робітничого класу, або ж на національній догмі, що у історії одна ціль - це незалежна українська держава.
Думаю, що Яковенко за недотримання такої традиції не люблять не лише ось такі дописувачі, а і професійні історики, так що їй, думаю, такі "компліменти" не нові.

[identity profile] je-suis-la-vie.livejournal.com 2010-09-02 10:44 am (UTC)(link)
З одного боку американці "ну тупиииє"(тм), що у них так все раціонально та виважено і без шмарклів на папері, а з іншого боку, самі ж американці тяжіють до чогось вищого, ледь виходять в люди - оп і британський прононс з'являється (це та приміром, між іншим). Ну і так далі.
Тобто іскри їм якоїсь хочеться, іскри. :)))
(deleted comment)

[identity profile] kostyantyn1979.livejournal.com 2010-11-25 02:08 pm (UTC)(link)
Дзиго, мені видається, що Ви аж занадто переймаєтеся ставленням до цієї чужинки, яка не приховує своєї заполітизованості, хоча б підписуванням безкінечних петицій на підтримку міту про Бабин Яр та верещанням про фашизм "любителей казацкой истории". У Польщі таким історикам, які не поважають польську націю й державність, дають ногою під зад. Якщо вірити ранній, ще працюючій на польські гранти, а не за кремлівські подачки Яковенко, на Польщу треба рівнятися...

[identity profile] kostyantyn1979.livejournal.com 2010-11-25 02:10 pm (UTC)(link)
Дякую за перепост!